چگونه یک نامه اداری استاندارد بنویسیم؟

چگونه یک نامه اداری استاندارد بنویسیم؟

واحد آموزش کانون در راستای برگزاری دوره های آموزشی عمومی بازار سرمایه، بار دیگر اقدام به برگزاری دوره آموزشی آنلاین " چگونه یک نامه اداری بنویسیم؟" مینماید . این دوره آموزشی به مدت 6  ساعت  در روز یک شنبه 18 و سه شنبه 20  مهر ماه برگزار خواهد شد وعلاقه­ مندان از روز سه شنبه 30 شهریور ماه لغایت روزشنبه 17 مهرماه مهلت ثبت نام دارند.

سرفصل دوره:
  • ارتباطات به عنوان فلسفه وجودی نگارش
  •  به عنوان ابزاری کارآمد » نامه « بررسی نقش و جایگاه
  • آشنایی با ویژگی های یک نوشته خوب و تاثیر گذار
  • ساختار سازمانی و نقش و جایگاه آن در نامه های اداری
  •  بررسی واژگان و اصطلاحات کاربردی در نامه نگاری
  •  مراحل تهیه نامههای اداری/ اجزاء و ارکان نامه های اداری
  •  اندازه و ابعاد نامه های اداری/ بررسی استاندارهای مکاتبات اداری
  •  پنج عنوان غلط درنامه های اداری
  •  چگونگی آغاز نگارش نامه،
  •  تهیه نامه های ابتدا به ساکن
  •  چگونگی تهیه نامه های پیرو
  •  چگونگی پاسخ به نامه های دریافتی
  •  تفاوت عطف و بازگشت در نامه اداری
  •  بررسی پاراگراف( بند )در متن نگارش ی
  •  اهمیت پارگراف آخر در نامه های اداری
  •  بررسی فونت و سایز نامههای اداری
  •  اصول نشانه گذاری در نامه ها ی اداری
  •  باید ها و نباید های نامه نگاری
  •  هنگام استفاده از جدول در نامه اداری به چه نکاتی باید توجه کرد
  •  چه نکاتی در نحوه نوشتن رونوشت باید رعایت شود
  •  ویرایش و پردازش نامه اداری/ عدد نویسی و درست نویسی
  •  آشنایی با انواع نامههای دستوری (از مقام بالا به پایین)
  • آشنایی با انواع نامههای درخواستی (ازمقام پایین به بالا)
  • کار عملی وبررسی یک نمونه نامه اداری استاندارد
روز تاریخ ساعت
یک شنبه 1400/07/18 16 الی 19
سه شنبه 1400/07/20 16 الی 19
 
 این دوره به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.  اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برگزاری کلاس یک  ساعت قبل از شروع کلاس، به صورت پیامک  برای دانش پذیران ارسال خواهد شد
نکته 1 : تخفیف 25 درصدی اشخاص وابسته به اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار صرفا در زمان ثبت نام از طریق بارگذاری معرفی نامه  و زدن گزینه "اعمال تخفیف" قابل استفاده می باشد و هیچ گونه مسئولیتی بابت اعمال تخفیف بعد از ثبت نام متوجه کانون نخواهد بود. توصیه میگردد حتما پیش از ثبت نام در دوره های مختلف به برنامه زمانی کلاس های آموزشی توجه فرمایید تا از تداخل زمانی کلاس های ثبت نام شده جلوگیری به عمل آید. در صورت عودت به دلیل تداخل زمانی دوره های ثبت نام شده توسط فرد، طبق قواعد مالی واحد آموزش کانون کارگزاران برخورد خواهد شد.
نکته 2: حضور دانش پذیر در کلاس الزامیست و در صورت غیبت گواهینامه صادر نخواهد شد.
قواعد مالی واحد آموزش برای تمامی دانش پذیران(اشخاص وابسته به اعضا و عموم) به شرح ذیل میباشد :
1- 
در صورت انصراف تا یک هفته قبل از شروع دوره با 30 درصد کسر از مبلغ پرداختی عودت انجام میگیرد.
2- 
در صورت انصراف از دوره در هفته پایانی منتهی به شروع دوره با کسر 50 درصد از مبلغ پرداختی عودت انجام میگیرد.
3- 
در صورتی که درخواست انصراف از دوره در روز شروع و یا زمان برگزاری دوره صورت گیرد هیچگونه مبلغی عودت داده نخواهد شد.